Język polski:
- Śladami mistrza z Czarnolasu. Projekt wycieczki do miejsc związanych z Janem Kochanowskim po Polsce lub Europie.
- Światłem malowane. Wystawa autorskich prac promujących małą ojczyznę uczniów.
- Na deskach teatru. Przygotowanie inscenizacji ii części "dziadów Adama Mickiewicza.
- "Wędrówką jedną życie jest człowieka..." przygotowanie wieczoru poetycko-muzycznego.
Język angielski:
- School Play - szkolne przedstawienie w języku angielskim.
- Czy brytyjscy uczniowie noszą mundurki? - porównanie polskiego i brytyjskiego systemu edukacji.
Język niemiecki:
- Czy warto zwiedzić Wiedeń? (Opracowanie planu 3-dniowej wycieczki klasowej do stolicy Austrii z uwzględnieniem możliwości dojazdu, zakwaterowania, wyżywienia, najciekawszych miejsc do zwiedzenia – godziny otwarcia zabytków, ceny biletów, itp.).
- Kleider machen Leute / Jak cię widzą tak cię piszą. (Przedstawienie niemieckich projektantów mody oraz ich dzieł, przedstawienie niemieckich topmodelek oraz popularnych niemieckich marek odzieżowych, utworzenie wirtualnego pokazu mody z komentarzem w języku niemieckim, zaprezentowanie wyników jako pokaz slajdów w programie PowerPoint).
- W jaki sposób zareklamujesz swoją miejscowość koledze z Niemiec? (Opracowanie wirtualnego przewodnika turystycznego po Lelowie i okolicach w języku polskim i niemieckim).
- Tajniki kuchni niemieckiej – czy nasze gusta kulinarne są takie same? (Przedstawienie nawyków żywieniowych Niemców, charakterystycznych potraw regionalnych, ukazanie podobieństw do kuchni polskiej, przygotowanie typowych specjałów kuchni niemieckiej do degustacji).
Historia:
- Dlaczego świętujemy niepodległość.
- Godło, barwy i hymn – jaka jest historia polskich symboli narodowych.
WOS:
- Jestem przedsiębiorcą - zakładamy firmę.
- Środowisko w mojej miejscowości.
Geografia:
- Tradycyjne czy alternatywne źródła energii?
- Czy Polska jest krajem atrakcyjnym turystycznie?
Chemia:
- Kolorowa chemia - świat wskaźników.
- Czy wiesz, co jesz? lub Ile "chemii" zjadam każdego dnia? lub Chemia w kuchni - tajemnicze E.
Fizyka:
- W jaki sposób prawa fizyki wykorzystywane są w naszych domach?
- Czy można w niekonwencjonalny sposób wytworzyć energię elektryczną ?
- Co możemy zrobić, aby zmniejszyć zużycie energii
elektrycznej?
Matematyka:
- Ekonomia w moim domu lub Banki a matematyka.
- Podziwu godna liczba π.
- Czy pszczoły znają geometrię? Czyli wielokąty foremne w przyrodzie.
- Śladami Pitagorasa.
- „Porozmawiajmy o pieniądzach”. Lokaty-kredyty.
- Wypoczynek z matematyką; (Zaplanowanie wycieczki krajoznawczej i sporządzenie jej kosztorysu z uwzględnieniem kosztów noclegów, wynajmu autokaru lub przejazdu pociągiem, biletów wstępu do wybranych obiektów i posiłków).
Informatyka:
- W jaki sposób zareklamujesz swoją miejscowość, okolicę?; (prezentacja multimedialna oraz broszura o własnej miejscowości i jej okolicy, jej walory historyczne, społeczne, przyrodnicze, architektoniczne, geograficzne oraz ciekawostki turystyczne i kulturowe).
- Znaczenie Internetu dla rozwoju naszego kraju; (prezentacja multimedialna o korzyściach Internetu dla rozwoju naszego kraju i jego mieszkańców oraz o zagrożeniach korzystania z usług sieci; plakaty).
Biologia:
- Dlaczego giną lasy?
- Skóra jest zwierciadłem zdrowia.
Technika:
- Alternatywne źródła energii.
Pedagog szkolny:
- Współczesne autorytety i idole młodzieży.
- Alkohol – mity i fakty
Religia:
- Święty Brat Albert – Adam Chmielowski, jego życie i posługa na rzecz najuboższych i pokrzywdzonych.
- Osoba Jana Pawła II i jego pielgrzymki do Ojczyzny.
- Poznajemy świątynie dekanatu lelowskiego od środka.
- Co z moją wiarą? = postawa i zadania chrześcijanina we współczesnym świecie.
- Kapliczki i krzyże przydrożne okolic Lelowa i Częstochowy.
Wychowanie fizyczne:
- Mój pomysł na szkolne zawody. Jak zorganizować międzyszkolny turniej piłki ręcznej?
- Mój pomysł na szkolne zawody z piłki ręcznej dziewcząt – organizacja i przeprowadzenie.
Edukacja dla bezpieczeństwa:
- Funkcje i zadania ochrony przeciwpożarowej.