ORGANIZACJA KURSU:
Kurs „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach" prowadzony jest przez Internet.
Kurs służy doskonaleniu metod nauczania oraz wykorzystania TIK w pracy z uczniami. Wspiera koordynatora szkolnego w upowszechnianiu tych metod w swojej szkole.
Zadaniem uczestników jest zapoznawanie się z zamieszczonym w kursie materiałem oraz wykonywanie zadań, po każdym module.
PRZEBIEG KURSU:
1. Kurs składa się z sześciu modułów merytorycznych + moduł wprowadzający 0. Każdy z nich można podzielić na trzy etapy: zapoznanie z materiałami, wykonanie zadań i komunikacja na platformie.
Moduł 0: Uczestnicy i platforma e- learningowi.
Moduł I: Od czego zacząć pracę z TIK w szkole?
Moduł II: Wybór sprzętu dla szkoły.
Moduł III: Zarządzanie sprzętem w szkole.
Moduł IV: TIK na przedmiotach. Dobre praktyki.
Moduł V: Współpraca i komunikacja w szkole oraz w sieciach przedmiotowych. Dobre praktyki.
Moduł VI: Widoczne nauczanie z zastosowaniem technologii informacyjnej. Podsumowanie kursu.
2. Spotkania sieci współpracy:
Uczestnicy programu zostaną podzieleni na lokalne sieci współpracy. Każda sieć spotka się dwukrotnie podczas trwania danej edycji programu, co pozwoli nauczycielom na wymianę wiedzy i doświadczeń związanych z wprowadzaniem i stosowaniem TIK w edukacji. Stworzone sieci w przyszłości będą mogły pełnić role ośrodków wspierających dla innych nauczycieli.
UCZESTNICY KURSU:
Rok szkolny 2013/14
Elżbieta Węgrzyniak – p. o. dyrektora szkoły
Małgorzata Deska – koordynator szkolny
Agnieszka Kowalik – koordynator przedmiotowy
Renata Wawer – koordynator przedmiotowy
Ewa Galas – koordynator przedmiotowy
Jolanta Randak - koordynator przedmiotowy
Rok szkolny 2014/15
Elżbieta Węgrzyniak – reprezentująca dyrektora szkoły
Marta Lubaś – koordynator szkolny
Halina Wójcik – koordynator przedmiotowy
Wioletta Prusek – koordynator przedmiotowy