Projekt edukacyjny pt. „Jak Natura gospodaruje przestrzenią. Na czym polega tajemnica złotej liczby? został zaprezentowany na forum szkoły w dniu 21.03.2018 r.
Celami projektu było:
- Rozbudzenie zainteresowania uczniów matematyką, zwrócenie ich uwagi na wszechobecność matematyki w otaczającym świecie. Poznanie złotej liczby i złotego podziału.
- Wyjaśnienie dlaczego starożytni Grecy uznali jeden z podziałów odcinka za najdoskonalszy pod względem estetycznym i nazwali złotym albo boskim podziałem.
- Poszerzenie wiedzy na temat figur geometrycznych, ich własności i związków między bokami, kątami, przekątnymi.
- Odkrywanie matematycznych zależności u człowieka, w przyrodzie i architekturze.
- Rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji.
- Komunikowanie rezultatów swojej pracy: przekazywanie treści w zrozumiały sposób, Formułowanie spójnej i uporządkowanej wypowiedzi.
Zespół projektowy w składzie: Mateusz Ptasik – lider, Dawid Foltyn, Bartosz Urbańczyk, Damian Kapral, Patryk Janik z klasy IIs pod kierunkiem mgr Elżbiety Węgrzyniak przedstawił informacje o życiu Fibonacciego i jego zasługach dla nauki, przekazał wiedzę o złotej liczbie i złotym podziale oraz o zastosowaniu ich w architekturze, sztuce, muzyce i otaczającej przyrodzie.
Prezentacja została umieszczona u dołu strony.